Selecteer een pagina

Helaas…er zijn maar 3 manieren om jouw onderneming te laten groeien

 

Of zullen we zeggen: Gelukkig zijn er maar 3 manieren om jouw onderneming te laten groeien! Hoewel ’99 manieren om jouw business te laten groeien’ natuurlijk een meer pakkende titel was geweest.

Er zijn zeer veel verschillende strategieën die je zou kunnen toepassen, maar waarom zou je jezelf het moeilijker maken dan het is?

Uiteindelijk doen ze namelijk allemaal 1 van de 3 onderstaande dingen:

 

  1. Het vergroten van het aantal klanten
  2. Het verhogen van de gemiddelde transactiewaarde
  3. Het vergroten van de aankoopfrequentie

 

Bijna elke ondernemer met weinig of geen personeel is alleen maar bezig met het verkrijgen van nieuwe klanten.

Dit klinkt namelijk als de meest eenvoudige manier om  jouw onderneming te laten groeien, maar is dat wel zo? Zorgt dit uiteindelijk echt voor de meeste groei of kost het alleen maar ontzettend veel tijd en geld? Want over het algemeen zit hier geen gestructureerd en bewezen plan achter.

Uiteraard is het verkrijgen van nieuwe klanten een belangrijke factor om jouw onderneming te laten groeien, maar de kosten hiervan zijn vaak hoog.

Bij het zoeken van nieuwe klanten, moet je ze namelijk eerst nog overtuigen van jouw ‘kunsten’ en daar gaat veel tijd en geld inzitten. Tijd die je vaak toch al te kort komt, want als ondernemer moet je ook nog zoveel andere dingen doen.

Het verhogen van de gemiddelde transactiewaarde en de aankoopfrequentie bieden bijna altijd de grootste en snelste potentie voor groei, maar klinkt vaak ingewikkelder. Want hoe ga je ervoor zorgen dat jouw klanten meer of vaker gaan kopen?

Ik zal je alvast een tip geven: vergeet hierbij jouw ‘oude’ klanten niet. 

Helaas…er zijn maar 3 manieren om jouw onderneming te laten groeien

 

Of zullen we zeggen: Gelukkig zijn er maar 3 manieren om jouw onderneming te laten groeien! Hoewel ’99 manieren om jouw business te laten groeien’ natuurlijk een meer pakkende titel was geweest.

Er zijn zeer veel verschillende strategieën die je zou kunnen toepassen, maar waarom zou je jezelf het moeilijker maken dan het is?

Uiteindelijk doen ze namelijk allemaal 1 van de 3 onderstaande dingen:

 

  1. Het vergroten van het aantal klanten
  2. Het verhogen van de gemiddelde transactiewaarde
  3. Het vergroten van de aankoopfrequentie

 

Bijna elke ondernemer met weinig of geen personeel is alleen maar bezig met het verkrijgen van nieuwe klanten.

Dit klinkt namelijk als de meest eenvoudige manier om  jouw onderneming te laten groeien, maar is dat wel zo? Zorgt dit uiteindelijk echt voor de meeste groei of kost het alleen maar ontzettend veel tijd en geld? Want over het algemeen zit hier geen gestructureerd en bewezen plan achter.

Uiteraard is het verkrijgen van nieuwe klanten een belangrijke factor om jouw onderneming te laten groeien, maar de kosten hiervan zijn vaak hoog.

Bij het zoeken van nieuwe klanten, moet je ze namelijk eerst nog overtuigen van jouw ‘kunsten’ en daar gaat veel tijd en geld inzitten. Tijd die je vaak toch al te kort komt, want als ondernemer moet je ook nog zoveel andere dingen doen.

Het verhogen van de gemiddelde transactiewaarde en de aankoopfrequentie bieden bijna altijd de grootste en snelste potentie voor groei, maar klinkt vaak ingewikkelder. Want hoe ga je ervoor zorgen dat jouw klanten meer of vaker gaan kopen?

Ik zal je alvast een tip geven: vergeet hierbij jouw ‘oude’ klanten niet. 

Jouw onderneming zou zich moeten focussen op alle drie de componenten. Niet alleen om sneller te groeien en efficiënter te werken maar ook om jouw bedrijfsrisico te minimaliseren.

 

GROEI | Lineair of Exponentieel?

Jouw onderneming zou zich moeten focussen op alle drie de componenten. Niet alleen om sneller te groeien en efficiënter te werken maar ook om jouw bedrijfsrisico te minimaliseren.

 

GROEI | Lineair of Exponentieel?

Jouw onderneming kan op twee manieren groeien: lineair en exponentieel.

Wat bedoel ik hiermee?

Als je je alleen maar richt op het vergroten van het aantal klanten, dan kan je in potentie alleen maar lineair groeien.

Richt je je echter op alle 3 de componenten, dan krijgen we exponentiële groei en is ‘the sky the limit’.

Ik zal het je laten zien met behulp van een voorbeeld.

Lineaire groei | Exponentiële groei | Onderneming

Een rekenvoorbeeld

 

Stel dat je nu 100 klanten hebt die 2 x per jaar een bestelling plaatsen van € 250

Jouw omzet is dan € 50.000.

 

Lineaire groei | Het vergroten van het aantal nieuwe klanten

 

Als je je alleen focust op het verkrijgen van nieuwe klanten, dan zou het zo kunnen zijn dat je 40% meer nieuwe klanten krijgt en dat 10% van de klanten niet meer koopt van je. Het resultaat is 30% meer klanten. 

De omzet van jouw onderneming stijgt hierdoor met 30% naar € 65.000. Een mooi resultaat. Maar omdat het verkrijgen van nieuwe klanten meestal gepaard gaat met hoge kosten, zal je winst niet met 30% gestegen zijn. 

 

Lineaire Groei 30 Onderneming

Exponentiële groei | Meer nieuwe klanten, hogere transactiewaarde en aankoopfrequentie

 

Als jouw ondernemingsstrategieën er op gericht zijn om ook de gemiddelde transactiewaarde en de aankoopfrequentie te verhogen dan zal het resultaat, niet alleen op de omzet maar ook op de winst veel groter zijn.

Als je in het voorbeeld 30% meer klanten krijgt, de gemiddelde transactiewaarde met 30% verhoogt en ook de aankoopfrequentie met 30% verhoogt, dan zal jouw omzet met maar liefst 120% toenemen.

En omdat de kosten voor het verhogen van de gemiddelde transactiewaarde en aankoopfrequentie vaak veel lager liggen, zal jouw winst ook exponentieel toenemen.

 

Exponentiële Groei 120 | Onderneming

[Download]

 

Eén van de strategieën die eenvoudig meer omzet en meer winst oplevert, weinig tot geen kosten met zich meebrengt, maar die -verbazingwekkend- bijna geen enkele ondernemer inzet, kan je hieronder downloaden.

Delen op Social Media

Pin It on Pinterest